wszystko.pl

Nie masz konta?
Zarejestruj się lub Zaloguj

W czym możemy Ci pomóc?

Integracja z BaseLinker – najczęściej pojawiające się pytania

Poniżej znajduje się tabela z najczęściej pojawiającymi się kwestiami odnośnie zarządzania ofertami i sprzedażą w narzędziu BaseLinker. Zebraliśmy je na podstawie zapytań, które kierują do nas sprzedawcy w zgłoszeniach mailowych czy na grupie sprzedażowej na Facebooku.

 

Pytanie: Rozwiązanie:

Co należy wpisać w pola „warunki reklamacji” i „warunki zwrotów”? (Jak dodawać warunki reklamacji i zwrotów?)

 

W pola „warunki reklamacji” i „warunki zwrotów”, jak również warunki gwarancji,  należy wpisać nazwę odpowiednich warunków utworzonych wcześniej na wszystko.pl. Najlepiej, jeśli skopiujesz te nazwy bezpośrednio z konta na wszystko.pl i wkleisz w pola w BaseLinkerze.

Możesz też zmapować te parametry, by nie wpisywać ich każdorazowo. Służy do tego zakładka Kategorie i parametry, do wybrania z menu po lewej stronie po rozwinięciu: wszystko.pl> Kategorie i parametry> Parametry.

W oknie po lewej stronie wybierz odpowiedni parametr w BaseLinkerze np. warunki reklamacji.

W drugim polu wybierz „Ustaw wartość”.

W trzecim należy wpisać (lub zalecane: skopiować i wkleić) nazwę warunków reklamacji utworzonych na wszystko.pl.

Pojawi się wtedy jeszcze czwarte okno, w którym możesz ustawić regułę, czy te warunki mają mieć zastosowanie do wszystkich ofert, czy tylko do konkretnej kategorii, itp.

Dodatkowo: z tego mapowania można skorzystać przy innych powtarzalnych parametrach, np. czas realizacji, stan, marka, kolor itp. Istnieje możliwość zmapowania ich do wszystkich produktów (opcja Zawsze) lub per kategoria, per słowo w tytule/opisie oferty itp.

Proces przedstawiony jest w naszym filmie instruktażowym.

 

Dlaczego oferta przesyła się kilka godzin? Ile trwa proces przesyłania?

 

Jest to uzależnione od globalnego obłożenia BaseLinkera w danym momencie. Proces nie powinien trwać dłużej niż godzinę.

 

Wyskakuje komunikat: API error (validationFailed): Pole 'gallery[0]’: Uzupełnij wartość pola. Wartość nie może być pusta.

Czego dotyczy?

 

 

 

To dotyczy zakresu w „galery”, a konkretnie pierwszego zdjęcia w galerii (liczone są od 0).

Zdjęcie musi spełniać wymagania, tj. maksymalny rozmiar jednego zdjęcia nie może przekraczać 5 MB, a długość minimalna boku musi wynosić 124px.

Rekomendujemy wykorzystywanie zdjęć o długości boku w przedziale od 124px do 2560px.

Zalecamy przesyłanie zdjęć z profilem kolorów sRGB w celu rzeczywistego oddania barw.

Możesz dodać od 1 do 16 zdjęć w formatach .jpg, .png i .webp.

 

Wyskakuje komunikat: API error (unspecified): Object reference not set to an instance of an object.

Czego dotyczy?

 

Błąd ten może wystąpić jeśli np.: 

– do produktu podczas wystawiania nie został przypisany cennik dostaw

– produkt nie posiada opisu

– szablon oferty (jeśli się z niego korzysta) jest pusty – bez tagu wstawiającego opis czy inne wartości tekstowe

– zdjęcie nie spełnia naszych wymagań: boki min. 124px, ciężar max 5MB, rozszerzenie .jpg, .png, .webp lub link ze zdjęciem prowadzi do nieistniejącej strony

Jeśli pomimo skorygowania powyższych ustawień, nadal otrzymujesz ten błąd, napisz na pomoc@wszystko.pl  i prześlij zrzut ekranu z formularza wystawiania oferty.

 

Czy jest możliwość automatycznej zmiany ceny wielu ofert? Np. o konkretny procent?

 

Jest taka możliwość, możesz zaimportować ceny przez CSV w BaseLinkerze i wtedy ustawiasz je hurtowo dla wszystko.pl, np. ustalając konkretny procent.

Możesz także stworzyć osobną grupę cenową dla wszystko.pl i przypisać ją do katalogu, z którego wystawiasz oferty.

Można także w ustawieniach integracji: wszystko.pl > Ustawienia wystawiania ustawić mnożnik ceny. Ta akcja dotyczy wszystkich nowo wystawianych ofert.

 

Czy jeśli część ofert zostanie wprowadzona przy pomocy BaseLinkera, to potem zamówienia są obsługiwane w BaseLinkerze, na portalu wszystko.pl, a może w obu tych miejscach? Jeżeli masz włączoną integrację i pobieranie zamówień z BaseLinker i wystawiasz oferty z tego narzędzia, to zamówienia będą widoczne w obu systemach. Od Ciebie zależy, w którym miejscu będziesz nimi zarządzać. Jeżeli dokonasz zmiany na wszystko.pl, to nie zaktualizuje się to w BaseLinkerze. Jeżeli zrobisz to natomiast w BaseLinkerze, to zmiana zostanie automatycznie wprowadzona też na wszystko.pl.

Wyskakuje komunikat: API error (aggregate): Wystąpiły błędy: Pole 'Description[2].Items[0].Value’: Wartość ” nie spełnia kryteriów poprawności URL. Popraw wartość pola.; Pole 'Description[3].Items[0].Value’: Wartość ” nie spełnia kryteriów poprawności URL. Popraw wartość pola.; Pole 'Description[4].Items[0].Value’: Wartość ” nie spełnia kryteriów poprawności URL. Popraw wartość pola.

Czego dotyczy?

Sprawdź linki, które znajdują się w odpowiedniej sekcji. Wskazują na nią numery przy słowie Description. Sekcje numerowane są od zera, zatem np.: Description[2] wskazuje na trzecią sekcję opisu.

Link musi się prawidłowo otwierać (powinno wyświetlić się zdjęcie). Zdjęcie powinno spełniać nasze wymagania: 
– boki o długości min. 124px
– rozszerzenie .png, .jpg, .webp
– maksymalny ciężar 5MB

Zwróć także uwagę na maksymalną liczbę zdjęć. Do oferty możesz dodawać od 1 do 16 zdjęć, wliczając w tą liczbę zarówno zdjęcia z galerii produktu, jak i wstawione w opisie za pomocą linka.

Nadmiarowe zdjęcia należy usunąć, a te, które nie spełniają wymagań poprawić lub również usunąć.

Wyskakuje komunikat: API error (malfomedSyntax): Incorrect parameter value. Parameter: -2, sample values: [id: c3e53d05-52d0-4673-9883-ba0652e7bd9e] name: REKLAMACJA

Czego dotyczy?

W pola „warunki reklamacji” i „warunki zwrotów” należy wpisać nazwę odpowiednich warunków utworzonych wcześniej na wszystko.pl. Najlepiej jeśli skopiujesz te nazwy bezpośrednio z konta na wszystko.pl i wkleisz w pola w BaseLinkerze.

Można także zmapować te parametry, by nie wpisywać ich każdorazowo. Służy do tego zakładka Kategorie i parametry, do wybrania z menu po lewej stronie po rozwinięciu: wszystko.pl> Kategorie i parametry> Parametry.

W oknie po lewej stronie należy wybrać odpowiedni parametr w BaseLinkerze np. warunki reklamacji.

W drugim polu należy wybrać „Ustaw wartość”.

W trzecim należy wpisać (lub zalecane: skopiować i wkleić) nazwę warunków reklamacji utworzonych we wszystko.pl.

Pojawi się wtedy jeszcze czwarte okno, w którym można ustawić regułę, czy te warunki mają mieć zastosowanie do wszystkich ofert, czy tylko do konkretnej kategorii, itp.

Dodatkowo: z tego mapowania można skorzystać przy innych powtarzalnych parametrach, np. czas realizacji, stan, marka, kolor itp. Istnieje możliwość zmapowania ich do wszystkich produktów (opcja Zawsze), per kategoria, per słowo w tytule/opisie oferty i wiele innych.

Proces przedstawiony jest w naszym filmie instruktażowym.

 

Wyskakuje komunikat: API error (malfomedSyntax): Wrong attribute value: Key=xx, Value='[xx]’, Type=xx lub
Input string was not in a correct format

Czego dotyczy?

Któryś z parametrów jest wpisany nieprawidłowo.

Otwórz formularz wystawiania na wszystko.pl, kliknij Dodaj ofertę i wybierz kategorię. Pokażą Ci się wszystkie parametry w tej podkategorii, maksymalna liczba znaków, którą możesz wprowadzić itp. Sprawdź, czy dane wprowadzone w BaseLinkerze są zgodne z wymaganiami w parametrach.

 

Podobne artykuły

Integracja z SaleBasis

Integracja SaleBasis z wszystko.pl daje możliwość m.in.: masowego eksportu ofert na platformę wszystko.pl synchronizacji cen i stanów magazynowych pobierania zamówień z wszystko.pl przesyłania numerów przesyłek do wszystko.pl Jak połączysz konto wszystko.pl  z...

Integracja z Shopelo

Pierwszym krokiem jest założenie i aktywowanie konta sprzedawcy na wszystko.pl. Jeśli jeszcze nie masz konta, kliknij Zarejestruj się w prawym górnym rogu strony i uzupełnij dane. Proces rejestracji i aktywacji konta został dokładnie opisany w artykułach „Jak założysz...

Integracja Comarch ERP XT

Comarch ERP XT to oprogramowanie webowe, z którego korzystają mikroprzedsiębiorcy. Jeśli jesteś jednym z nich i prowadzisz sprzedaż e-commerce w Internecie, możesz zintegrować się z platformą wszystko.pl.Jak połączysz konto wszystko.pl z Comarch ERP XT?Jeśli Twoje...

Integracja Comarch ERP XL

Integracja Comarch ERP XL z  platformą wszystko.pl jest dostępna, jeśli posiadasz aktualną wersję oprogramowania Comarch ERP XL i korzystasz z modułów: Administracja i Zamówienia. Założenie konta na wszystko.plPierwszym krokiem jest założenie i aktywowanie konta...

Masz więcej pytań?

Skontaktuj się z naszym zespołem
Centrum pomocy wszystko.pl

pomoc@wszystko.pl