Integracja z BaseLinker – najczęściej pojawiające się pytania
Poniżej znajduje się tabela z najczęściej pojawiającymi się kwestiami odnośnie zarządzania ofertami i sprzedażą w narzędziu BaseLinker. Zebraliśmy je na podstawie zapytań, które kierują do nas sprzedawcy w zgłoszeniach mailowych czy na grupie sprzedażowej na Facebooku.
Pytanie: | Rozwiązanie: |
Co należy wpisać w pola „warunki reklamacji” i „warunki zwrotów”? (Jak dodawać warunki reklamacji i zwrotów?)
|
W pola „warunki reklamacji” i „warunki zwrotów”, jak również warunki gwarancji, należy wpisać nazwę odpowiednich warunków utworzonych wcześniej na wszystko.pl. Najlepiej, jeśli skopiujesz te nazwy bezpośrednio z konta na wszystko.pl i wkleisz w pola w BaseLinkerze. Możesz też zmapować te parametry, by nie wpisywać ich każdorazowo. Służy do tego zakładka Kategorie i parametry, do wybrania z menu po lewej stronie po rozwinięciu: wszystko.pl> Kategorie i parametry> Parametry. W oknie po lewej stronie wybierz odpowiedni parametr w BaseLinkerze np. warunki reklamacji. W drugim polu wybierz „Ustaw wartość”. W trzecim należy wpisać (lub zalecane: skopiować i wkleić) nazwę warunków reklamacji utworzonych na wszystko.pl. Pojawi się wtedy jeszcze czwarte okno, w którym możesz ustawić regułę, czy te warunki mają mieć zastosowanie do wszystkich ofert, czy tylko do konkretnej kategorii, itp. Dodatkowo: z tego mapowania można skorzystać przy innych powtarzalnych parametrach, np. czas realizacji, stan, marka, kolor itp. Istnieje możliwość zmapowania ich do wszystkich produktów (opcja Zawsze) lub per kategoria, per słowo w tytule/opisie oferty itp. Proces przedstawiony jest w naszym filmie instruktażowym.
|
Dlaczego oferta przesyła się kilka godzin? Ile trwa proces przesyłania?
|
Jest to uzależnione od globalnego obłożenia BaseLinkera w danym momencie. Proces nie powinien trwać dłużej niż godzinę.
|
Wyskakuje komunikat: API error (validationFailed): Pole 'gallery[0]’: Uzupełnij wartość pola. Wartość nie może być pusta. Czego dotyczy?
|
To dotyczy zakresu w „galery”, a konkretnie pierwszego zdjęcia w galerii (liczone są od 0). Zdjęcie musi spełniać wymagania, tj. maksymalny rozmiar jednego zdjęcia nie może przekraczać 5 MB, a długość minimalna boku musi wynosić 124px. Rekomendujemy wykorzystywanie zdjęć o długości boku w przedziale od 124px do 2560px. Zalecamy przesyłanie zdjęć z profilem kolorów sRGB w celu rzeczywistego oddania barw. Możesz dodać od 1 do 16 zdjęć w formatach .jpg, .png i .webp.
|
Wyskakuje komunikat: API error (unspecified): Object reference not set to an instance of an object. Czego dotyczy?
|
Błąd ten może wystąpić jeśli np.: – do produktu podczas wystawiania nie został przypisany cennik dostaw – produkt nie posiada opisu – szablon oferty (jeśli się z niego korzysta) jest pusty – bez tagu wstawiającego opis czy inne wartości tekstowe – zdjęcie nie spełnia naszych wymagań: boki min. 124px, ciężar max 5MB, rozszerzenie .jpg, .png, .webp lub link ze zdjęciem prowadzi do nieistniejącej strony Jeśli pomimo skorygowania powyższych ustawień, nadal otrzymujesz ten błąd, napisz na pomoc@wszystko.pl i prześlij zrzut ekranu z formularza wystawiania oferty.
|
Czy jest możliwość automatycznej zmiany ceny wielu ofert? Np. o konkretny procent?
|
Jest taka możliwość, możesz zaimportować ceny przez CSV w BaseLinkerze i wtedy ustawiasz je hurtowo dla wszystko.pl, np. ustalając konkretny procent. Możesz także stworzyć osobną grupę cenową dla wszystko.pl i przypisać ją do katalogu, z którego wystawiasz oferty. Można także w ustawieniach integracji: wszystko.pl > Ustawienia wystawiania ustawić mnożnik ceny. Ta akcja dotyczy wszystkich nowo wystawianych ofert.
|
Czy jeśli część ofert zostanie wprowadzona przy pomocy BaseLinkera, to potem zamówienia są obsługiwane w BaseLinkerze, na portalu wszystko.pl, a może w obu tych miejscach? | Jeżeli masz włączoną integrację i pobieranie zamówień z BaseLinker i wystawiasz oferty z tego narzędzia, to zamówienia będą widoczne w obu systemach. Od Ciebie zależy, w którym miejscu będziesz nimi zarządzać. Jeżeli dokonasz zmiany na wszystko.pl, to nie zaktualizuje się to w BaseLinkerze. Jeżeli zrobisz to natomiast w BaseLinkerze, to zmiana zostanie automatycznie wprowadzona też na wszystko.pl. |
Wyskakuje komunikat: API error (aggregate): Wystąpiły błędy: Pole 'Description[2].Items[0].Value’: Wartość ” nie spełnia kryteriów poprawności URL. Popraw wartość pola.; Pole 'Description[3].Items[0].Value’: Wartość ” nie spełnia kryteriów poprawności URL. Popraw wartość pola.; Pole 'Description[4].Items[0].Value’: Wartość ” nie spełnia kryteriów poprawności URL. Popraw wartość pola. Czego dotyczy?
|
Sprawdź linki, które znajdują się w odpowiedniej sekcji. Wskazują na nią numery przy słowie Description. Sekcje numerowane są od zera, zatem np.: Description[2] wskazuje na trzecią sekcję opisu. Link musi się prawidłowo otwierać (powinno wyświetlić się zdjęcie). Zdjęcie powinno spełniać nasze wymagania: Zwróć także uwagę na maksymalną liczbę zdjęć. Do oferty możesz dodawać od 1 do 16 zdjęć, wliczając w tą liczbę zarówno zdjęcia z galerii produktu, jak i wstawione w opisie za pomocą linka. Nadmiarowe zdjęcia należy usunąć, a te, które nie spełniają wymagań poprawić lub również usunąć. |
Wyskakuje komunikat: API error (malfomedSyntax): Incorrect parameter value. Parameter: -2, sample values: [id: c3e53d05-52d0-4673-9883-ba0652e7bd9e] name: REKLAMACJA Czego dotyczy? |
W pola „warunki reklamacji” i „warunki zwrotów” należy wpisać nazwę odpowiednich warunków utworzonych wcześniej na wszystko.pl. Najlepiej jeśli skopiujesz te nazwy bezpośrednio z konta na wszystko.pl i wkleisz w pola w BaseLinkerze. Można także zmapować te parametry, by nie wpisywać ich każdorazowo. Służy do tego zakładka Kategorie i parametry, do wybrania z menu po lewej stronie po rozwinięciu: wszystko.pl> Kategorie i parametry> Parametry. W oknie po lewej stronie należy wybrać odpowiedni parametr w BaseLinkerze np. warunki reklamacji. W drugim polu należy wybrać „Ustaw wartość”. W trzecim należy wpisać (lub zalecane: skopiować i wkleić) nazwę warunków reklamacji utworzonych we wszystko.pl. Pojawi się wtedy jeszcze czwarte okno, w którym można ustawić regułę, czy te warunki mają mieć zastosowanie do wszystkich ofert, czy tylko do konkretnej kategorii, itp. Dodatkowo: z tego mapowania można skorzystać przy innych powtarzalnych parametrach, np. czas realizacji, stan, marka, kolor itp. Istnieje możliwość zmapowania ich do wszystkich produktów (opcja Zawsze), per kategoria, per słowo w tytule/opisie oferty i wiele innych. Proces przedstawiony jest w naszym filmie instruktażowym.
|
Wyskakuje komunikat: API error (malfomedSyntax): Wrong attribute value: Key=xx, Value='[xx]’, Type=xx lub Czego dotyczy? |
Któryś z parametrów jest wpisany nieprawidłowo. Otwórz formularz wystawiania na wszystko.pl, kliknij Dodaj ofertę i wybierz kategorię. Pokażą Ci się wszystkie parametry w tej podkategorii, maksymalna liczba znaków, którą możesz wprowadzić itp. Sprawdź, czy dane wprowadzone w BaseLinkerze są zgodne z wymaganiami w parametrach.
|
Podobne artykuły
Integracja z SaleBasis
Integracja SaleBasis z wszystko.pl daje możliwość m.in.: masowego eksportu ofert na platformę wszystko.pl synchronizacji cen i stanów magazynowych pobierania zamówień z wszystko.pl przesyłania numerów przesyłek do wszystko.pl Jak połączysz konto wszystko.pl z...
Integracja z Shopelo
Pierwszym krokiem jest założenie i aktywowanie konta sprzedawcy na wszystko.pl. Jeśli jeszcze nie masz konta, kliknij Zarejestruj się w prawym górnym rogu strony i uzupełnij dane. Proces rejestracji i aktywacji konta został dokładnie opisany w artykułach „Jak założysz...
Integracja Comarch ERP XT
Comarch ERP XT to oprogramowanie webowe, z którego korzystają mikroprzedsiębiorcy. Jeśli jesteś jednym z nich i prowadzisz sprzedaż e-commerce w Internecie, możesz zintegrować się z platformą wszystko.pl.Jak połączysz konto wszystko.pl z Comarch ERP XT?Jeśli Twoje...
Integracja Comarch ERP XL
Integracja Comarch ERP XL z platformą wszystko.pl jest dostępna, jeśli posiadasz aktualną wersję oprogramowania Comarch ERP XL i korzystasz z modułów: Administracja i Zamówienia. Założenie konta na wszystko.plPierwszym krokiem jest założenie i aktywowanie konta...
