BaseLinker – najczęściej pojawiające się pytania
Poniżej znajduje się tabela z najczęściej pojawiającymi się kwestiami odnośnie zarządzania ofertami i sprzedażą w narzędziu BaseLinker. Zebraliśmy je na podstawie zapytań, które kierują do nas sprzedawcy w zgłoszeniach mailowych czy na grupie sprzedażowej na Facebooku.
Pytanie: | Rozwiązanie: |
Co należy wpisać w pola „warunki reklamacji” i „warunki zwrotów”? (Jak dodawać warunki reklamacji i zwrotów?)
|
W pola „warunki reklamacji” i „warunki zwrotów” należy wpisać nazwę odpowiednich warunków utworzonych wcześniej na wszystko.pl. Najlepiej, jeśli skopiujesz te nazwy bezpośrednio z konta na wszystko.pl i wkleisz w pola w BaseLinkerze.
Możesz też zmapować te parametry, by nie wpisywać ich każdorazowo. Służy do tego zakładka Kategorie i parametry, do wybrania z menu po lewej stronie po rozwinięciu: wszystko.pl> Kategorie i parametry> Parametry. W oknie po lewej stronie wybierz odpowiedni parametr w BaseLinkerze np. warunki reklamacji. W drugim polu wybierz “Ustaw wartość”. W trzecim należy wpisać (lub zalecane: skopiować i wkleić) nazwę warunków reklamacji utworzonych na wszystko.pl. Pojawi się wtedy jeszcze czwarte okno, w którym możesz ustawić regułę, czy te warunki mają mieć zastosowanie do wszystkich ofert, czy tylko do konkretnej kategorii, itp. Dodatkowo: z tego mapowania można skorzystać przy innych powtarzalnych parametrach, np. czas realizacji, stan, marka, kolor itp. Istnieje możliwość zmapowania ich do wszystkich produktów (opcja Zawsze) lub per kategoria, per słowo w tytule/opisie oferty itp. Proces przedstawiony jest w naszym filmie instruktażowym.
|
Dlaczego oferta przesyła się kilka godzin? Ile trwa proces przesyłania?
|
Jest to uzależnione od globalnego obłożenia BaseLinkera w danym momencie. Proces nie powinien trwać dłużej niż godzinę.
|
Wyskakuje komunikat: API error (validationFailed): Pole ‘gallery[0]’: Uzupełnij wartość pola. Wartość nie może być pusta.
Czego dotyczy?
|
To dotyczy zakresu w „galery”, a konkretnie pierwszego zdjęcia w galerii (liczone są od 0).
Zdjęcie musi spełniać wymagania, tj. maksymalny rozmiar jednego zdjęcia nie może przekraczać 5 MB, a długość minimalna boku musi wynosić 124px. Rekomendujemy wykorzystywanie zdjęć o długości boku w przedziale od 124px do 2560px. Zalecamy przesyłanie zdjęć z profilem kolorów sRGB w celu rzeczywistego oddania barw. Możesz dodać od 1 do 16 zdjęć w formatach .jpg, .png i .webp.
|
Wyskakuje komunikat: API error (unspecified): Object reference not set to an instance of an object.
Czego dotyczy?
|
Komunikat może dotyczyć nieprzypisanego cennika do oferty, braku opisu produktu lub nieprawidłowo uzupełnionej wartości parametru.
Komunikat zawiera dość obszerny zakres. Najlepiej przesłać nam zrzut ekranu formularza wystawiania z danymi i parametrami na pomoc@wszystko.pl.
|
Czy jest możliwość automatycznej zmiany ceny wielu ofert? Np. o konkretny procent?
|
Jest taka możliwość, możesz zaimportować ceny przez CSV w BaseLinkerze i wtedy ustawiasz je hurtowo dla wszystko.pl, np. ustalając konkretny procent.
Można to zrobić w ustawieniach integracji: wszystko.pl> Ustawienia wystawiania> mnożnik ceny. Ta akcja dotyczy wszystkich wysłanych ofert.
|
Czy jeśli część ofert zostanie wprowadzona przy pomocy BaseLinkera, to potem zamówienia są obsługiwane w BaseLinkerze, na portalu wszystko.pl, a może w obu tych miejscach? | Jeżeli masz włączoną integrację i pobieranie zamówień z BaseLinker i wystawiasz oferty z tego narzędzia, to zamówienia będą widoczne w obu systemach. Od Ciebie zależy, w którym miejscu będziesz nimi zarządzać. Jeżeli dokonasz zmiany na wszystko.pl, to nie zaktualizuje się to w BaseLinkerze. Jeżeli zrobisz to natomiast w BaseLinkerze, to zmiana zostanie automatycznie wprowadzona też na wszystko.pl. |
Wyskakuje komunikat: API error (aggregate): Wystąpiły błędy: Pole ‘Description[2].Items[0].Value’: Wartość ” nie spełnia kryteriów poprawności URL. Popraw wartość pola.; Pole ‘Description[3].Items[0].Value’: Wartość ” nie spełnia kryteriów poprawności URL. Popraw wartość pola.; Pole ‘Description[4].Items[0].Value’: Wartość ” nie spełnia kryteriów poprawności URL. Popraw wartość pola.
Czego dotyczy?
|
Prawdopodobnie wstawiłeś do opisu linki do zdjęć, których nie ma w galerii produktu. Takich zdjęć nie przyjmujemy, muszę być one dodane do galerii produktu.
Innym powodem pojawienia się komunikatu może być to, że link ze zdjęciem nie działa, bo np. zostało ono usunięte z serwera zewnętrznego (np. ze sklepu). |
Wyskakuje komunikat: API error (malfomedSyntax): Incorrect parameter value. Parameter: -2, sample values: [id: c3e53d05-52d0-4673-9883-ba0652e7bd9e] name: REKLAMACJA
Czego dotyczy? |
W pola „warunki reklamacji” i „warunki zwrotów” należy wpisać nazwę odpowiednich warunków utworzonych wcześniej na wszystko.pl. Najlepiej jeśli skopiujesz te nazwy bezpośrednio z konta na wszystko.pl i wkleisz w pola w BaseLinkerze.
Można także zmapować te parametry, by nie wpisywać ich każdorazowo. Służy do tego zakładka Kategorie i parametry, do wybrania z menu po lewej stronie po rozwinięciu: wszystko.pl> Kategorie i parametry> Parametry. W oknie po lewej stronie należy wybrać odpowiedni parametr w BaseLinkerze np. warunki reklamacji. W drugim polu należy wybrać “Ustaw wartość”. W trzecim należy wpisać (lub zalecane: skopiować i wkleić) nazwę warunków reklamacji utworzonych we wszystko.pl. Pojawi się wtedy jeszcze czwarte okno, w którym można ustawić regułę, czy te warunki mają mieć zastosowanie do wszystkich ofert, czy tylko do konkretnej kategorii, itp. Dodatkowo: z tego mapowania można skorzystać przy innych powtarzalnych parametrach, np. czas realizacji, stan, marka, kolor itp. Istnieje możliwość zmapowania ich do wszystkich produktów (opcja Zawsze), per kategoria, per słowo w tytule/opisie oferty i wiele innych. Proces przedstawiony jest w naszym filmie instruktażowym.
|
Wyskakuje komunikat: API error (malfomedSyntax): Wrong attribute value: Key=xx, Value='[xx]’, Type=xx lub Input string was not in a correct format Czego dotyczy? |
Któryś z parametrów jest wpisany nieprawidłowo. Zalecamy skontaktować się z nami odnośnie tej kwestii na pomoc@wszystko.pl.
Dodatkowo możesz wejść w formularz wystawiania na wszystko.pl, kliknąć Dodaj ofertę i wybrać kategorię. Pokażą Ci się wszystkie parametry w tej podkategorii, maksymalna liczba znaków, którą możesz wprowadzić itp.
|
Podobne artykuły
Zasady publikacji ofert
Na wszystko.pl można sprzedawać wszystkie produkty, które są dopuszczone przez prawo do sprzedaży internetowej. Na Tobie, jako sprzedawcy, spoczywa obowiązek dopilnowania, by publikowane oferty były zgodne z prawem. Jako sprzedawca, handlujący danym towarem, posiadasz...
Ustawienia sprzedaży
Reklamacje Gwarancje Zwroty Żeby skutecznie prowadzić sprzedaż, ustal warunki reklamacji, gwarancji i zwrotów. Informacje te będą widoczne dla klienta przy wszystkich powiązanych ofertach. Żeby uzupełnić dane, wejdź z poziomu swojego profilu sprzedawcy w...
Ustawienia sklepu
Po zarejestrowaniu i zweryfikowaniu konta przejdź do ustawiań sklepu. Informacje, które wypełnisz w tej sekcji, pojawią się klientom na stronie Twojego sklepu. Personalizacja sklepu przez dodanie logotypu czy dodatkowych informacji umożliwi Ci sprzedaż na platformie...
Dostawa
Ustawienia dostawy Cennik dostaw Ustawienia dostawyŻeby ustawić opcje dostawy, wejdź na swoim panelu sprzedawcy w Ustawienia dostawy. Uzupełnienie tej sekcji pozwoli Ci na prezentację odpowiednich metod dostaw dla opublikowanych ofert. Możesz zaoferować klientom opcję...
