Obsługa zamówień
Żeby zobaczyć zamówienia, które dotyczą Twoich produktów, wejdź w swoim panelu sprzedawcy w zakładkę Zamówienia.
Zobaczysz tu listę zamówień w Twoim sklepie. Poszukiwanie konkretnego zamówienia ułatwi Ci wyszukiwarka oraz filtry. Filtrować możesz po kategoriach: status zamówienia, status płatności, data, metoda dostawy.
Rozwiń listę, żeby zobaczyć wszystkie zamówione produkty. Jeśli kupujący wysłał Ci wiadomość, zobaczysz ją pod numerem zamówienia.
Zmiana statusu zamówienia
Zmień status zamówienia, aby łatwiej było Ci odnaleźć się w zamówieniach, jeśli zarządzasz nimi z poziomu portalu. Aktualny status zamówienia ułatwi również pracownikom wszystko.pl kontakt z Kupującymi, gdyby zwrócili się oni z jakimiś pytaniami odnośnie ich zamówienia.
Status zamówienia możesz zmienić na:
- W realizacji
- Wysłane
- Do odbioru
Anulowane (jeśli klient poza platformą poinformował sprzedającego o chęci zanulowania zamówienia lub sprzedawca anulował zamówienie z innych przyczyn)
Numery przesyłek i pobieranie danych o zamówieniu
Możesz też dodać numer listu przewozowego. W tym celu kliknij przycisk Dodaj numery przesyłek i wypełnij pole. Po zapisaniu zmień status zamówienia na Wysłane.
Jeśli chcesz w większej liczbie zamówień jednocześnie zmienić status zamówienia, zaznacz kwadratowe pola przy poszczególnych zamówieniach. Akcja wyświetli Ci się na fioletowym pasku.
Szczegóły zamówienia
Żeby zobaczyć wszystkie informacje dotyczące danego zamówienia, kliknij Szczegóły.
Znajdziesz tam m.in. dane Twojego klienta, status zamówienia i płatności, dane wysyłki. W Szczegółach płatności zobaczysz łączną kwotę zamówionych produktów.
Jak zwrócić środki kupującemu?
Jeśli chcesz zwrócić kupującemu wpłatę za zakupiony produkt, zrobisz to wchodząc w szczegóły zamówienia na swoim koncie sprzedawcy.
W szczegółach zamówienia kliknij Zwróć wpłatę. Możesz napisać wiadomość kupującemu, gdzie bardziej szczegółowo wytłumaczysz, dlaczego dokonujesz zwrotu środków.
W formularzu wpisz kwotę, jaką chcesz zwrócić kupującemu. Gdy już wypełnisz wszystkie pola, wykonaj zwrot. Płatność dla klienta zostanie zrealizowana przez naszego operatora płatności. Po dokonaniu zwrotu system automatycznie zmieni status płatności na Zwrócone.
Upewnij się, że masz wystarczające środki na swoim subkoncie w Przelewy24, by dokonać zwrotu. Informację o dostępnej kwocie znajdziesz w formularzu. Jeśli masz za mało środków, poinformujemy Cię o tym w osobnym oknie. Wykonaj wtedy zwrot we własnym zakresie, na przykład ze swojego konta firmowego. Pamiętaj o tym, żeby po zwrocie dokonanym w taki sposób zmienić status płatności w danym zamówieniu na Zwrócone.
Istnieje możliwość, że kupujący otrzyma zwrot płatności tą samą drogą, którą dokonał zakupu.
Informacja o dokonanym zwrocie zostanie wysłana do kupującego, przez Przelewy24, na jego adres e-mail.
Podobne artykuły
Zasady publikacji ofert
Na wszystko.pl można sprzedawać wszystkie produkty, które są dopuszczone przez prawo do sprzedaży internetowej. Na Tobie, jako sprzedawcy, spoczywa obowiązek dopilnowania, by publikowane oferty były zgodne z prawem. Jako sprzedawca, handlujący danym towarem, posiadasz...
Ustawienia sprzedaży
Reklamacje Gwarancje Zwroty Żeby skutecznie prowadzić sprzedaż, ustal warunki reklamacji, gwarancji i zwrotów. Informacje te będą widoczne dla klienta przy wszystkich powiązanych ofertach. Żeby uzupełnić dane, wejdź z poziomu swojego profilu sprzedawcy w...
Ustawienia sklepu
Po zarejestrowaniu i zweryfikowaniu konta przejdź do ustawiań sklepu. Informacje, które wypełnisz w tej sekcji, pojawią się klientom na stronie Twojego sklepu. Personalizacja sklepu przez dodanie logotypu czy dodatkowych informacji umożliwi Ci sprzedaż na platformie...
Dostawa
Ustawienia dostawy Cennik dostaw Ustawienia dostawyŻeby ustawić opcje dostawy, wejdź na swoim panelu sprzedawcy w Ustawienia dostawy. Uzupełnienie tej sekcji pozwoli Ci na prezentację odpowiednich metod dostaw dla opublikowanych ofert. Możesz zaoferować klientom opcję...
