Dostawa

Nieodłącznym elementem zakupów on-line jest wybór formy dostawy produktów. W tym zakresie istotne są trzy czynniki: cena przesyłki, wybór przewoźnika oraz czas dostawy. Kupujący na platformie ma możliwość skorzystania z wielu opcji dostawy. Metody dostawy oraz ich ceny mogą różnić się w zależności od danej oferty oraz sprzedawcy, ponieważ to sprzedawcy indywidualnie określają dostępne metody dostawy oraz ustalają ich koszt według własnych preferencji.

Program wszystko+

Wyjątkiem jest sytuacja, gdy sprzedawcy korzystają z umowy z InPost w ramach programu wszystko+.  Jest to wspólna usługa wszystko.pl i InPost, polegająca na dostawach towarów kupionych za pośrednictwem platformy wszystko.pl na preferencyjnych warunkach – zarówno dla kupujących, jak i sprzedających.  Ceny dla tych przesyłek mają określoną maksymalną wartość. Oznacza to, że sprzedawcy będą mogli taką cenę obniżyć, lecz nie będą mogli jej podwyższyć.

Cena przesyłki

Podczas przeglądania ofert na liście w kategorii lub po wpisaniu frazy w wyszukiwarkę, pod ceną produktu znajdziesz informację o jego cenie wraz z kosztem najtańszej metody dostawy. Jeśli sprzedawca oferuje darmową dostawę, pod ceną produktu zobaczysz zielony napis Darmowa dostawa.

Na konkretnej ofercie znajdziesz więcej szczegółów dotyczących dostawy. Informację o najniższej cenie dostawy (Dostawa od …) lub darmowej dostawie znajdziesz na prawo od zdjęć produktu, pod przyciskiem Kup terazMożesz wybrać Więcej opcji, aby zobaczyć pełną listę oferowanych metod dostawy danego produktu wraz z ich ceną oraz liczbą sztuk produktu, która może zostać wysłana w jednej paczce. Jeśli chcesz kupić więcej sztuk danego produktu, to po przekroczeniu tej liczby zostanie naliczony koszt kolejnej przesyłki, zgodnie z informacjami dostępnymi po kliknięciu Pokaż szczegóły dostaw dla wielu sztuk.

Jeśli kupujesz kilka produktów od jednego sprzedawcy, może się zdarzyć, że cena przesyłki zostanie naliczona kilkukrotnie (np. za każdy produkt osobno). Jest to zależne od ustawień cenników zdefiniowanych przez Sprzedawcę i specyfiki jego biznesu. Może on posiadać kilka magazynów i w związku z tym produkty mogą być wysyłane kilkoma paczkami. Sumaryczny koszt dostawy zobaczysz w koszyku.

Wybór metody dostawy

Decydując się na zakup danego produktu lub produktów możesz wybrać preferowaną przez siebie metodę dostawy z tych, które udostępnił Sprzedawca. Listę dostępnych metod dostawy zobaczysz po kliknięciu Więcej opcji na ofercie, obok ceny dostawy. Sprzedawcy mogą oferować możliwość odbioru w punkcie, dostawę kurierem, przesyłki pocztowe lub wysyłkę elektroniczną. Udostępniane opcje zależą od gabarytów produktu i jego wagi oraz od możliwości logistycznych danego sprzedawcy.

W koszyku informujemy Cię o minimalnej kwocie, jaką możesz zapłacić za dostawę produktu lub produktów dodanych do koszyka.

W momencie finalizacji zamówienia, czyli w kasie, domyślnie podpowiadamy Ci najtańszą lub wcześniej zapamiętaną (jeśli jesteś zalogowany) metodę dostawy. Na tym etapie możesz ją zmienić poprzez kliknięcie przycisku zmień w sposobie wysyłki. Zmiany metody dostawy i przewoźnika możesz dokonać w momencie finalizacji zamówienia, czyli w Kasie.

Dodatkowo, jeśli najtańszą lub wcześniej zapamiętaną metodą dostawy nie będzie dostawa za pośrednictwem jednej z usług wszystko+ InPost, taką metodę dostawy zarekomendujemy Ci jako drugą opcję. Powyższe dotyczy tylko dostaw realizowanych przez sprzedawców, którzy uczestniczą w programie wszystko+ InPost. Wynika to z faktu naszej współpracy oraz akcji InPost pt. InPost stawia na planetę, o której możesz przeczytać tutaj.

Czas dostawy

W konkretnej ofercie, pod informacją o najniższej cenie dostawy, znajdziesz także przewidywany czas dostawy odpowiadający tej metodzie. Jest on wyliczany na podstawie określonego przez sprzedawcę czasu wysyłki produktu oraz deklarowanego przez danego przewoźnika czasu dostawy. Pod uwagę brane są dni robocze. Weekendy są uwzględniane podczas wyliczania daty dostawy i dnia tygodnia.

Przykład:
Sprzedawca deklaruje, że wysyła paczki w ciągu 2 dni.
Konkretny przewoźnik zakłada dostarczenie paczki w ciągu 1 dnia.
Zatem na ofercie zobaczysz informację, że przewidywany czas dostawy to 3 dni (2 dni + 1 dzień = 3 dni)
Załóżmy, że przeglądasz ofertę w czwartek 10 dnia miesiąca, przeliczymy, że paczka powinna dotrzeć we wtorek 15 dnia miesiąca, ponieważ 12 i 13 to weekend i w tym czasie dostawa nie jest realizowana.
Jeśli przeglądasz ofertę w poniedziałek 7 dnia miesiąca, to otrzymasz informację, że paczka powinna dotrzeć w czwartek 10.

Po wejściu w Więcej opcji przy cenie przesyłki, na liście wszystkich możliwych metod dostaw, pod każdą z nich zobaczysz przewidywany termin dostawy w postaci liczby dni roboczych oraz daty. Informacje te zobaczysz również w kasie podczas definiowania sposobu wysyłki.

Pamiętaj, że jest to przewidywany czas dostawy, zatem może się zdarzyć, że paczka dotrze do Ciebie wcześniej lub później. Jeśli dostawa się opóźnia, skontaktuj się ze sprzedawcą w celu ustalenia, kiedy możesz spodziewać się przesyłki. Więcej na temat problemów z realizacją zamówienia przeczytasz tutaj.

Masz więcej pytań?

Skontaktuj się z naszym zespołem
Centrum pomocy wszystko.pl

pomoc@wszystko.pl