Dostawa

Nieodłącznym elementem zakupów on-line jest wybór formy dostawy produktów. W tym zakresie istotne są trzy czynniki: cena przesyłki, wybór przewoźnika oraz czas dostawy.

Cena przesyłki

Na platformie wszystko.pl ceny dostawy różnią się w zależności od Sprzedawcy, który wystawił towar. Koszt przesyłki określają bowiem Sprzedawcy na podstawie własnych umów z przewoźnikami. Przy wielu produktach znajdziesz również informację o darmowej dostawie. Z uwagi na korzystne warunki sprzedaży na Platformie, wielu przedsiębiorców jest w stanie zaoferować darmową dostawę swoich produktów od określonej kwoty zamówienia.

Podczas przeglądania ofert na liście w kategorii lub po wpisaniu frazy w wyszukiwarkę, pod ceną produktu znajdziesz informację o jego cenie wraz z kosztem najtańszej metody dostawy. Jeśli Sprzedawca oferuje darmową dostawę, pod ceną produktu zobaczysz zielony napis Darmowa dostawa.

Na konkretnej ofercie znajdziesz więcej szczegółów dotyczących dostawy. Informację o najniższej cenie dostawy (Dostawa od …) lub darmowej dostawie znajdziesz na prawo od zdjęć produktu, pod przyciskiem Kup teraz. Możesz wybrać Więcej opcji, aby zobaczyć pełną listę oferowanych metod dostawy danego produktu wraz z ich ceną oraz liczbą sztuk produktu, która może zostać wysłana w jednej paczce. Jeśli zechcesz kupić więcej sztuk danego produktu, to po przekroczeniu tej liczby zostanie naliczony koszt kolejnej przesyłki, zgodnie z informacjami dostępnymi po kliknięciu Pokaż szczegóły dostaw dla wielu sztuk.

Jeśli kupujesz kilka produktów od jednego sprzedawcy, może się zdarzyć, że cena przesyłki zostanie naliczona kilkukrotnie (np. za każdy produkt osobno). Jest to zależne od ustawień cenników zdefiniowanych przez Sprzedawcę i specyfiki jego biznesu. Może on posiadać kilka magazynów i w związku z tym produkty mogą być wysyłane kilkoma paczkami. Sumaryczny koszt dostawy zobaczysz w koszyku.

Wybór metody dostawy

Decydując się na zakup danego produktu lub produktów, możesz wybrać preferowaną przez siebie metodę dostawy z tych, które udostępnił Sprzedawca. Listę dostępnych metod dostawy zobaczysz po kliknięciu Więcej opcji na ofercie, obok ceny dostawy. Sprzedawcy mogą oferować możliwość odbioru w punkcie, dostawę kurierem, przesyłki pocztowe lub wysyłkę elektroniczną. Udostępniane opcje zależą od gabarytów produktu i jego wagi oraz od możliwości logistycznych danego Sprzedawcy.

Wyboru konkretnej metody i przewoźnika dokonujesz na etapie finalizacji zamówienia, czyli w Kasie.

Czas dostawy

Na konkretnej ofercie, pod informacją o najniższej cenie dostawy, znajdziesz także przewidywany czas dostawy odpowiadający tej metodzie. Jest on wyliczany na podstawie określonego przez Sprzedawcę czasu wysyłki produktu oraz deklarowanego przez danego przewoźnika czasu dostawy. Pod uwagę brane są dni robocze. Weekendy są uwzględniane podczas wyliczania daty dostawy i dnia tygodnia.

Przykład:
Sprzedawca deklaruje, że wysyła paczki w ciągu 2 dni.
Konkretny przewoźnik zakłada dostarczenie paczki w ciągu 1 dnia.
Zatem na ofercie zobaczysz informację, że przewidywany czas dostawy to 3 dni (2 dni + 1 dzień = 3 dni)
Załóżmy, że przeglądasz ofertę w czwartek 10 dnia miesiąca, przeliczymy, że paczka powinna dotrzeć we wtorek 15 dnia miesiąca, ponieważ 12 i 13 to weekend i w tym czasie dostawa nie jest realizowana.
Jeśli przeglądasz ofertę w poniedziałek 7 dnia miesiąca, to otrzymasz informację, że paczka powinna dotrzeć w czwartek 10.

Po wejściu w Więcej opcji przy cenie przesyłki, na liście wszystkich możliwych metod dostaw, pod każdą z nich zobaczysz przewidywany termin dostawy w postaci liczby dni roboczych oraz daty. Informacje te zobaczysz również w Kasie podczas definiowania sposobu wysyłki.

Pamiętaj, że jest to przewidywany czas dostawy, zatem może się zdarzyć, że paczka dotrze do Ciebie wcześniej lub później. Jeśli dostawa się opóźnia, skontaktuj się ze Sprzedawcą w celu ustalenia, kiedy możesz spodziewać się przesyłki.

Masz więcej pytań?

Skontaktuj się z naszym zespołem
Centrum pomocy wszystko.pl

pomoc@wszystko.pl