Jak kupować?

Korzyści z zakupu na wszystko.pl

Możliwość dokonywania zakupów to podstawowa funkcjonalność platformy typu marketplace, jaką jest wszystko.pl. Co więcej, na platformie masz możliwość przeglądania ofert różnych sprzedawców w ramach interesującego Cię produktu. Możesz także dokonać zakupu wielu produktów od kilku sprzedawców, realizując tylko jedną płatność. Kwota zostanie odpowiednio rozdzielona pomiędzy sprzedawców, a Ty zaoszczędzisz czas.

Kompletowanie koszyka – wyszukiwanie produktów

Platforma dostępna jest pod adresem https://wszystko.pl/. Wejdź na tę stronę i wyszukaj interesujące Cię produkty. Możesz to zrobić na kilka sposobów:

  • Przejrzeć stronę główną, na której prezentujemy współpracujące z nami znane marki oraz wyjątkowe atrakcyjne oferty. Znajdziesz tam podpowiedzi produktów sezonowych, które z pewnością mogą Ci się przydać w danym czasie. Po kliknięciu w baner, przejdziesz do odpowiedniej kategorii i zobaczysz listę ofert.
  • Wpisać interesujące Cię hasło w pasek wyszukiwarki na górze strony. Wyświetlimy Ci oferty, które naszym zdaniem najbardziej pasują do podanej przez Ciebie frazy. Na liście ofert mogą znajdować się produkty z różnych kategorii.
  • Wybrać interesującą Cię kategorię z listy po lewej stronie. Wyświetli się lista ofert w danej kategorii. Możesz następnie dalej zawężać kategorie, klikając odpowiednią z menu po lewej stronie.
  • Możesz także połączyć opisane wyżej sposoby i np. zacząć od wpisania frazy w wyszukiwarkę, a następnie zawężać kategorie lub na odwrót. Zwróć jednak uwagę, że jeśli przeglądasz jakąś kategorię, to po wpisaniu frazy w wyszukiwarce, system będzie przeszukiwał tylko tę konkretną kategorię. Dlatego np. jeśli przeglądasz kategorię Dziecko w poszukiwaniu fotelika do karmienia, a potem wpiszesz w wyszukiwarkę opony, to może się okazać, że nie ma takich ofert albo lub zobaczysz produkty dla dzieci z wzorem opon czy rowerki. Aby przeszukać wszystkie kategorie, kliknij logo wszystko.pl w lewym górnym rogu, by wrócić na stronę główną i wtedy wpisz frazę w wyszukiwarkę. Z pewnością znajdziesz interesujące Cię opony do samochodu 😊

Na platformie znajdziesz wiele różnych ofert, niektóre z nich będą oznaczone flagą „Limitowana”. Oznacza to, że sprzedawca określił maksymalny limit sprzedaży na dany produkt. W takim przypadku będziesz mógł nabyć maksymalnie wskazaną przez sprzedawcę liczbę sztuk danego produktu. Dodatkowo aby dokonać zamówienia limitowanego produktu, musisz zalogować się na swoje konto. Nie możesz kupić więcej produktów, niż maksymalny limit, jaki określił sprzedawca. Limity zakupowe mają na celu zabezpieczenie przed hurtowymi zakupami, gdyż oferty z limitem sprzedaży to najczęściej oferty w atrakcyjniejszych cenach.   

Dodawanie produktu do koszyka

Przeglądając produkty na liście ofert, widzisz ich zdjęcia, tytuł, cenę oraz cenę z dostawą. Jeśli Sprzedawca zaoferował darmową dostawę, informacja ta wyświetla się na zielono. Po najechaniu myszką na daną ofertę, pojawi się fioletowy przycisk Dodaj do koszyka. Korzystając z tej opcji, możesz umieścić produkt w wirtualnym koszyku i kontynuować zakupy albo od razu przejść do koszyka i zapłacić za produkt.

Jeśli sam tytuł i zdjęcie oferty nie są dla Ciebie wystarczającymi informacjami, by zdecydować się na zakup, możesz otworzyć ofertę, klikając w dowolne miejsce na pasku z ofertą (tytuł, zdjęcie, białe pole pod tytułem).

Oferta zawiera szczegółowe informacje o produkcie. Na górze oferty zobaczysz zdjęcia, oraz a po prawej stronie informacje o kosztach przesyłki i przyciski Dodaj do koszyka oraz Kup teraz. Pierwszy z nich działa tak, jak na liście ofert, Kup teraz umożliwia przejście od razu do Kasy i dokonanie zakupu.

Pod zdjęciami znajdziesz jeszcze opis produktu, a poniżej parametry, informacje o sprzedawcy oraz warunki sprzedaży obowiązujące dla tego produktu.

Koszyk

W prawym górnym rogu, obok fioletowego przyciska Szukaj, znajduje się ikona koszyka zakupowego. Po kliknięciu w nią otworzysz swój wirtualny koszyk. W koszyku znajdziesz następujące informacje:

  • nazwę sklepu, z którego wybrano produkt – po kliknięciu w nią przejdziesz do sklepu tego Sprzedawcy i zobaczysz wszystkie produkty, które oferuje on do sprzedaży;
  • zdjęcie i nazwę produktu – po kliknięciu w nie przejdziesz do oferty tego produktu, tym samym możesz jeszcze raz przeczytać jej opis czy sprawdzić parametry;
  • cenę w PLN oraz ilość liczbę wybranych sztuk – klikając znak minus lub plus możesz zwiększyć lub zmniejszyć ilość liczbę sztuk, które którą chcesz kupić
  • pogrubioną czcionką zaznaczyliśmy cenę sumaryczną, czyli kwotę, którą należy zapłacić za wszystkie wybrane produkty;
  • na wysokości nazwy sklepu, po prawej stronie, wyświetla się cena dostawy dla wybranych produktów;
  • poniżej po prawej stronie znajduje się fioletowy napis Usuń, który umożliwia usunięcie produktu z koszyka, jeśli się rozmyślisz

Na samej górze znajdują się opcje zaznaczenia i usunięcia wszystkich produktów w koszyku. Po lewej stronie przy nazwie sklepu oraz produktach widnieją fioletowe kwadraciki, umożliwiają one zaznaczenie lub odznaczenie konkretnych produktów lub wszystkich produktów z danego sklepu. Domyślnie zaznaczone są wszystkie produkty w koszyku.

W celu przejścia do Kasy należy wybrać przynajmniej jeden produkt do zakupu. Wtedy na dolnej belce jest aktywny fioletowy przycisk Do kasy. Obok niego zobaczysz łączną kwotę zamówienia.

Jeśli nie jesteś zalogowany na koncie, zobaczysz pop-up umożliwiający zalogowanie się, zarejestrowanie konta lub kontynuowanie zakupów jako gość.

Kasa – finalizacja zakupów

Na tym etapie konieczne jest uzupełnienie danych odbiorcy. Gwiazdką oznaczone są pola obowiązkowe. Możesz również zaznaczyć, że potrzebujesz faktury i uzupełnić dane, które mają się na niej znaleźć.

Jeśli jesteś zalogowany do swojego konta, możesz wybrać zapamiętane dane dostawy lub dodać nowy adres.

W drugim kroku pokazujemy podsumowanie Twojego zamówienia. Wybierzesz tu również sposób wysyłki. Domyślnie pokażemy najtańszą opcję dostawy. Jeśli będzie to punkt odbioru, kliknij fioletowy przycisk Wybierz punkt odbioru, aby wskazać odpowiedni. Jeśli chcesz wybrać inną opcję dostawy, kliknij Zmień po prawej stronie.

Możesz także kliknąć + Dodaj wiadomość dla sprzedawcy, jeśli zależy Ci na przekazaniu sprzedającemu mu jakichś informacji lub wskazówek do zakupu.

W trzecim kroku należy wybrać metodę płatności: możesz skorzystać z Blika, Szybkiego Przelewu, płatności odroczonej PayPo lub płatności w ratach. Płatności obsługiwane są przez Przelewy24. Zostaniesz przekierowany do strony Przelewy24 umożliwiającej dokonanie płatności.

Potwierdzenie

Po ukończeniu procesu płatności wrócisz na stronę wszystko.pl i zobaczysz informację o tym, czy zakup przebiegł poprawnie. Dodatkowo na adres e-mail, którym logujesz się do konta na wszystko.pl lub na adres, który podałeś podczas składania zamówienia, otrzymasz potwierdzenie mailowe ze szczegółami zakupu oraz danymi kontaktowymi do sprzedawcy.

Masz więcej pytań?

Skontaktuj się z naszym zespołem
Centrum pomocy wszystko.pl

pomoc@wszystko.pl