Opinie o sprzedawcach

Na platformie wszystko.pl kupujący może po złożonym zamówieniu  wystawić sprzedawcy opinię (opinia potwierdzona zakupem). To znaczy, że kupujący, aby dodać opinię o sprzedawcy, musi być zalogowany i może ocenić tylko tego sprzedawcę, u którego złożył zamówienie. System opinii pozwoli kupującym na dokonanie bardziej przemyślanych zakupów, w oparciu o doświadczenia i opinie innych. Dzięki temu na platformie będziemy lepiej weryfikować sprzedawców pod kątem obsługi oraz  procesu zakupowego.

Gdzie znajdziesz opinie o sprzedawcach?

  • na ofercie (tuż obok nazwy sprzedawcy)
  • w sklepie sprzedawcy (w zakładce Opinie)

W jaki sposób kupujący może wystawić opinię o sprzedawcy?

Kupujący ma 60 dni na wystawienie opinii o sprzedawcy na podstawie:

  • określenia „polecam” lub „nie polecam”. Wskaźnik poleceń danego sprzedawcy jest prezentowany w formie procentowej i jest wyliczany na podstawie stosunku liczby poleceń do wszystkich kliknięć „polecam i „nie polecam”.
  • oceny czasu realizacji zamówienia, przedstawionej w skali od 1 do 6
  • oceny zgodności towaru z opisem, przedstawionej w skali od 1 do 6
  • oceny obsługi, przedstawionej w skali od 1 do 6

Ogólna ocena to średnia z opinii z powyższych kryteriów przedstawiona w formie liczbowej oraz graficznej. Średnia z opinii liczona jest z danych z ostatnich 12 miesięcy. Dodatkowo każdą opinię o Sprzedawcy można uzupełnić komentarzem. W momencie, gdy kupujący wyraża opinię poniżej średniej 2,0, komentarz jest obowiązkowy.

Kupujący może wystawić opinie sprzedawcom, u których złożył zamówienia. W przypadku niezrealizowania i anulowania zamówienia kupujący nie powinien dodawać opinii o sprzedawcy. Do każdego zamówienia możliwe jest wystawienie tylko jednej opinii sprzedawcy. Jeżeli kupujący dokona zamówienia kolejny raz u  danego sprzedawcy, to może wystawić opinię ponownie.

Jakość Sprzedawcy – status TOP Sprzedawcy

Na platformie wszystko.pl sprzedający może uzyskać status TOP Sprzedawcy.  TOP Sprzedawca to firma, która na platformie wszystko.pl posiada:

  • ogólną średnią od 5,5 (z co najmniej 50 opinii kupujących),
  • 90% poleceń (dla danych z 12 miesięcy).

Status jest nadawany przez platformę automatycznie po spełnieniu przez sprzedającego powyższych warunków. Analogicznie w przypadku, gdy sprzedający nie spełnia powyższych warunków status TOP Sprzedawcy, jest automatycznie odbierany.

Informacja o statusie TOP Sprzedawcy (etykieta TOP Sprzedawcy) wyświetlana jest w sklepie sprzedającego oraz w ofercie na wszystko.pl.

Możliwość edycji oraz usunięcia wystawionej opinii

Po wystawieniu opinii kupujący ma możliwość edycji oraz usunięcia jej w ciągu 60 dni. Usunięcie opinii nie blokuje możliwości ponownego jej wystawienia przez kupującego, jeżeli nie upłynął czas na jej wystawienie od daty zakupu.

Polecanie opinii innych

W sklepie sprzedawcy (na platformie wszystko.pl) w zakładce Opinie jako zalogowany użytkownik ma możliwość przeglądać oceny innych kupujących. Jeżeli jakaś opinia jest dla Ciebie pomocna, po zalogowaniu na platformę możesz ją zarekomendować, klikając „Łapka w górę”. Jeżeli według Ciebie opinia nie była pomocna masz do dyspozycji przycisk „Łapka w dół”. Masz również możliwość zmiany i cofnięcia decyzji dotyczącej polecenia opinii.

Zgłoszenie naruszeń

Jako  kupujący lub sprzedawca masz prawo zgłosić naruszenie poprzez przycisk „Zgłoś opinię” lub „Zgłoś” (w przypadku sprzedawcy). Wówczas zostaniesz przekierowany do systemu mailowego, gdzie możesz zgłosić opinię do Administracji portalu. Jeżeli nie jesteś w stanie tego zrobić poprzez system mailowy zainstalowany na swoim urządzeniu, masz możliwość skorzystania z opcji kopiowania adresu mailowego z linku lub napisania bezpośrednio na adres: administracja@wszystko.pl.

Po  otrzymaniu zgłoszenia od użytkownika wszystko.pl (zarówno zalogowanego, jak i niezalogowanego) Administrator może poprosić o dodatkowe wyjaśnienia, na podstawie których może podjąć decyzję o usunięciu danej (pozytywnej lub negatywnej) opinii.

Uprawnienia sprzedawcy

Sprzedawca ma możliwość odpowiedzi na wystawioną opinię z komentarzem, ale nie może odnieść się do opinii, przy której kupujący nie dodał żadnego komentarza.
Sprzedawca będzie miał możliwość wpisania odpowiedzi w dowolnym momencie (nieograniczonym czasowo). Sprzedawca może również edytować odpowiedź poprzez tę samą funkcję (odpowiedz). Wówczas wyświetli się okno dialogowe z wpisaną wcześniej odpowiedzią z możliwością jej edycji.

Zasady publikowania opinii i komentarzy

Opinie i komentarze powinny być zgodne z rzeczywistym przebiegiem transakcji. Dodatkowo opinie i komentarze nie powinny zawierać:

  • wulgaryzmów, treści pornograficznych lub nawołujących do szerzenia nienawiści, rasizmu, ksenofobii itp.,
  • danych osobowych użytkowników lub innych osób,
  • adresów stron internetowych niezwiązanych z wszystko.pl lub treści o charakterze reklamowym,
  • informacji nieprawdziwych lub naruszających prawa osób trzecich.

Jako platforma nie ingerujemy w oceny i odpowiedzi zamieszczane przez użytkowników, zastrzegamy sobie jednak prawo do wyłączenia widoczności opinii w przypadku, gdy dana opinia lub odpowiedź narusza postanowienia regulaminu, została zamieszczona omyłkowo niewłaściwemu użytkownikowi lub została zamieszczona do niewłaściwej transakcji bądź jej treść jednoznacznie wskazuje na pomyłkę lub została zamieszczona do  zamówienia, które nie zostało zrealizowane i anulowane.

Masz więcej pytań?

Skontaktuj się z naszym zespołem
Centrum pomocy wszystko.pl

pomoc@wszystko.pl