Opinie o sprzedawcach
Na platformie wszystko.pl kupujący może, po złożonym zamówieniu, wystawić sprzedawcy opinię (opinia potwierdzona zakupem). To znaczy, że kupujący, aby dodać opinię o sprzedawcy, musi być zalogowany i może ocenić tylko tego sprzedawcę, u którego złożył zamówienie. System opinii pozwoli kupującym na dokonanie bardziej przemyślanych zakupów, w oparciu o doświadczenia i opinie innych. Dzięki temu na platformie będziemy lepiej weryfikować sprzedawców na platformie wszystko.pl pod kątem obsługi oraz procesu zakupowego.
Gdzie znajdziesz opinie o sprzedawcach?
- na ofercie (tuż obok nazwy sprzedawcy)
- w sklepie sprzedawcy (w zakładce Opinie)
W jaki sposób kupujący może wystawić opinię o sprzedawcy?
Kupujący ma 60 dni na wystawienie opinii o sprzedawcy poprzez:
- określenie „polecam” lub „nie polecam”. Wskaźnik poleceń danego sprzedawcy jest prezentowany w formie procentowej i jest wyliczany na podstawie stosunku liczby poleceń do wszystkich kliknięć „polecam i „nie polecam”.
- ocenę czasu realizacji zamówienia, przedstawionej w skali od 1 do 6
- ocenę zgodności towaru z opisem, przedstawionej w skali od 1 do 6
- ocenę obsługi, przedstawionej w skali od 1 do 6
Ogólna ocena to średnia z opinii z powyższych kryteriów przedstawiona w formie liczbowej oraz graficznej. Średnia z opinii liczona jest z danych z ostatnich 12 miesięcy. Dodatkowo każdą opinię o Sprzedawcy można uzupełnić komentarzem. W momencie, gdy kupujący wyraża opinię poniżej średniej 2,0 komentarz jest obowiązkowy.
Kupujący może wystawić opinie sprzedawcom u których złożył zamówienia. Do każdego zamówienia jest możliwe wystawienie tylko jednej opinii sprzedawcy. Jeżeli kupujący dokona zamówienia kolejny raz u danego sprzedawcy, to może wystawić opinię ponownie.
Możliwość edycji oraz usunięcia wystawionej opinii
Po wystawieniu opinii kupujący ma możliwość edycji oraz usunięcia jej w ciągu 60 dni. Usunięcie opinii nie blokuje możliwości ponownego jej wystawienia przez kupującego, jeżeli nie upłynął czas na jej wystawienie od daty zakupu.
Polecanie opinii innych
W sklepie sprzedawcy (na platformie wszystko.pl) w zakładce Opinie możesz zobaczyć opinie innych kupujących. Jeżeli jakaś opinia jest dla Ciebie pomocna, po zalogowaniu na platformę możesz ją zarekomendować, klikając „Łapka w górę”. Jeżeli według Ciebie opinia nie była pomocna możesz kliknąć „Łapkę w dół”. Masz również możliwość zmiany i cofnięcia decyzji dotyczącej polecenia opinii.
Zgłoszenie opinii
Jako kupujący lub sprzedawca masz prawo zgłosić opinię poprzez przycisk „Zgłoś opinię” lub „Zgłoś” (w przypadku sprzedawcy). Wówczas zostaniesz przekierowany do systemu mailowego, gdzie możesz zgłosić opinię do Administracji portalu. Jeżeli nie możesz tego zrobić poprzez system mailowy zainstalowany na swoim urządzeniu, masz możliwość skorzystania z opcji kopiowania adresu mailowego z linku lub napisania bezpośrednio na adres: administracja@wszystko.pl.
Po otrzymaniu zgłoszenia od użytkownika wszystko.pl (zarówno zalogowanego, jak i niezalogowanego) Administrator platformy może poprosić o dodatkowe wyjaśnienia, na podstawie których może podjąć decyzję usunięciu danej (pozytywnej lub negatywnej) opinii.
Uprawnienia sprzedawcy
Sprzedawca ma możliwość odpowiedzi na wystawioną opinię z komentarzem, ale nie może odnieść się do opinii, przy której kupujący nie dodał żadnego komentarza.
Sprzedawca będzie miał możliwość wpisania odpowiedzi w dowolnym momencie (nieograniczonym czasowo). Sprzedawca może również edytować odpowiedź poprzez tę samą funkcję (odpowiedz). Wówczas wyświetli się okno dialogowe z wpisaną wcześniej odpowiedzią z możliwością jej edycji.
Zasady publikowania opinii i komentarzy
Opinie i komentarze powinny być zgodne z rzeczywistym przebiegiem transakcji. Dodatkowo opinie i komentarze nie powinny zawierać:
- wulgaryzmów, treści pornograficznych lub nawołujących do szerzenia nienawiści, rasizmu, ksenofobii itp.,
- danych osobowych Użytkowników lub innych osób,
- adresów stron internetowych niezwiązanych z wszystko.pl lub treści o charakterze reklamowym,
- informacji nieprawdziwych lub naruszających prawa osób trzecich.
Administrator platformy nie ingeruje w oceny i komentarze zamieszczane przez użytkowników, zastrzega sobie jednak prawo do usunięcia danej oceny lub komentarza w przypadku gdy narusza opisane wyżej zasady.
