Zwroty i reklamacje

Jako konsument masz prawo do skorzystania z przysługującego Ci prawa zwrotu towaru (odstąpienia od umowy) oraz złożenia reklamacji.

Zwroty

W przypadku, gdy produkt zakupiony przez Ciebie na platformie okaże się nieodpowiedni, masz prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość w ciągu 14 dni od daty otrzymania towaru. W tym celu skontaktuj się ze sprzedającym (w tym artykule sprawdzisz, gdzie znaleźć dane kontaktowe do niego), poinformuj go o tym, że chcesz zwrócić produkt i prześlij oświadczenie o odstąpieniu od umowy.

Wzór takiego oświadczenia możesz pobrać tutaj.

Niektórzy sprzedawcy udostępniają również własny wzór takiego oświadczenia.

Podczas zakupu produktu zwróć uwagę, że niektóre produkty mogą mieć ograniczone prawo do odstąpienia od umowy, np. produkty cyfrowe, produkty z krótkim terminem przydatności lub takie, które szybko się psują jak świeże warzywa i owoce. Sprzedawca powinien umieścić taką informację na ofercie w warunkach zwrotów.

Dodatkowo należy pamiętać, że prawo odstąpienia od umowy przysługuje wyłącznie konsumentom lub przedsiębiorcom prowadzącym działalność gospodarczą, ale tylko wówczas, gdy zakup nie jest związany z prowadzoną działalnością. Oznacza to, że kupując produkt na użytek firmowy nie będziesz mógł skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy.

Co ważne, produkt, który chcesz zwrócić, nie może być uszkodzony, używany, pozbawiony metek itp.

W przypadku chęci zwrotu towaru odeślij przedmiot do sprzedawcy. Pamiętaj, że masz obowiązek odesłać go w ciągu 14 dni od dnia odstąpienia od umowy, chyba, że sprzedawca zaproponował, że sam odbierze towar.   Sprzedający jest zobowiązany zwrócić Ci należność za produkt (całą, o ile produkt jest pełnowartościowy) oraz koszt najtańszej przesyłki dostępnej podczas dokonywania przez Ciebie zakupu.

Przykład: Kupujesz bluzkę za 100zł i płacisz 15zł za przesyłkę, choć była dostępna jeszcze przesyłka za 10zł. Bluzka okazuje się za mała, decydujesz się ją zwrócić. Przed upływem 14 dni kontaktujesz się ze sprzedawcą i przesyłasz oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Następnie nadajesz bluzkę dowolnym przewoźnikiem opłacając przesyłkę, np. 15zł. Sprzedawca ma obowiązek zwrócić Ci 110zł (koszt bluzki i najtańszej opcji przesyłki dostępnej do wyboru w czasie zakupu).

Reklamacje

Korzystając z platformy możesz również chcieć zgłosić reklamację.

Jeśli reklamacja miałaby dotyczyć zakupionego produktu (np. produkt dotarł uszkodzony), to należy ją zgłosić bezpośrednio do Sprzedawcy, od którego dokonało się zakupu. Dane kontaktowe znajdziesz m.in. w wiadomości mailowej potwierdzającej zakup lub w szczegółach zamówienia na swoim koncie, w zakładce Moje zakupy.

Jako platforma wszystko.pl nie jesteśmy stroną zawieranych umów sprzedaży. Postaramy się jednak wesprzeć Cię w przypadku problemów i doradzić kroki, które należy podjąć w konkretnej sytuacji.

Reklamacja może dotyczyć usług świadczonych w ramach platformy. W tym celu wyślij wiadomość mailową na adres reklamacje@wszystko.pl z tytułem: „Reklamacja” bądź pisemnie na adres ul. Prof. Michała Życzkowskiego 29A, 31-864 Kraków i zamieść w niej jak najwięcej szczegółów, np.:

    • dane Kupującego, umożliwiające kontakt z nim oraz jego identyfikację;
    • numer zamówienia (jeśli dotyczy);
    • Twoje uwagi odnośnie usług;
    • okoliczności uzasadniające Twoją reklamację;
    • oczekiwany sposób rozstrzygnięcia sprawy.

Rozpatrzymy Twoją reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania lub poprosimy o dodatkowe informacje.

Reklamacje dotyczące usług udostępnionych przez naszych partnerów, np. operatora płatności, powinny być zgłaszane bezpośrednio do odpowiedniego partnera. W przypadku zgłoszenia reklamacji bezpośrednio do nas przekażemy ją do odpowiedniego partnera.

 

 

Masz więcej pytań?

Skontaktuj się z naszym zespołem
Centrum pomocy wszystko.pl

pomoc@wszystko.pl