Zwroty konsumenckie

W przypadku, gdy kupujesz jako konsument i zakupiony przez Ciebie na platformie produkt nie spełni Twoich oczekiwań, masz prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość w ciągu 14 dni od daty otrzymania towaru. Sprzedawca może wydłużyć czas zwrotu lub w szczególnych przypadkach nie zrealizować zwrotów. Szczegóły dotyczące warunków zwrotu znajdziesz zawsze na ofercie.

W tym celu możesz zgłosić zwrot z poziomu platformy wszystko.pl za pośrednictwem formularza zwrotu lub skontaktować się bezpośrednio ze sprzedającym, przesyłając oświadczenie o odstąpieniu od umowy (wzór takiego oświadczenia możesz pobrać tutaj). Rekomendujemy jednak, aby zwroty zgłaszać z poziomu platformy. Niektórzy sprzedawcy udostępniają również własny wzór takiego oświadczenia.

Podczas zakupu produktu zwróć uwagę, że niektóre produkty mogą mieć ograniczone prawo do zwrotu (zgodnie z art. 38 Ustawy o prawach konsumenta), np. produkty cyfrowe, produkty z krótkim terminem przydatności lub takie, które szybko się psują, jak świeże warzywa i owoce. Sprzedawca powinien umieścić taką informację na ofercie w warunkach zwrotów.

Dodatkowo pamiętaj, że prawo odstąpienia od umowy przysługuje wyłącznie konsumentom lub przedsiębiorcom prowadzącym działalność gospodarczą, ale tylko wówczas, gdy dokonują zakupu na potrzeby swojej działalności, ale zakup nie ma dla nich charakteru zawodowego.

W przypadku chęci zwrotu towaru odeślij przedmiot do sprzedawcy. Pamiętaj, że masz obowiązek odesłać go w ciągu 14 dni od dnia odstąpienia od umowy, chyba, że sprzedawca zaproponował, że sam odbierze towar. Zadbaj o to by produkt, który zwracasz był odpowiednio zapakowany, nie był uszkodzony, używany, pozbawiony metek itp. Pamiętaj, że odpowiadasz za zmniejszenie wartości produktu i w przypadku zwrotu niepełnowartościowego produktu sprzedający może pomniejszyć kwotę zwrotu (w związku ze zmniejszeniem wartości produktu).
Sprzedający jest zobowiązany zwrócić Ci należność za produkt (całą, o ile produkt jest pełnowartościowy) oraz koszt najtańszej przesyłki dostępnej podczas dokonywania przez Ciebie zakupu.

Zwroty na platformie

Zwróć w szczególności uwagę, czy produkt, który chcesz zwrócić nie ma ograniczonego prawa do zwrotu.

Generowanie zwrotu

Aby dokonać zwrotu zamówienia na wszystko.pl, należy wejść do zakładki Moje konto, a następnie wybierz zakładkę Moje zamówienia. Następnie wybierz Szczegóły i przejdź do pola Zwroty i kliknij przycisk Zwróć zamówienie.

Wówczas otworzy się Formularz zwrotu, w którym należy:

  1. zaznaczyć w polu wyboru pojedyncze produkty z zamówienia, które chcesz zwrócić lub całość zamówienia do zwrotu (zaznaczając pole obok nazwy sklepu sprzedawcy);
  2. określić Ilość (sztuk, par, kompletów, opakowań, paczek), zgodnie z liczbą zwracanych produktów;
  3. wybrać Powód zwrotu („produkt niezgodny z opisem”, „nie podoba mi się”, „zamówienie dotarło za późno” lub „brak powodu”, co jest równoznaczne z odstąpieniem od umowy zawartej na odległość);
  4. określić Szczegóły płatności. Domyślnie płatność za zwracane zamówienie nastąpi przy użyciu metody płatności wybranej podczas zakupu. W przypadku płatności za pobraniem konieczne jest oznaczenie na formularzu pola „Zwrot na inny numer konta”, gdzie wymagane jest uzupełnienie: numeru konta bankowego oraz danych do przelewu – imię, nazwisko, ulicę, numer budynku, numer lokalu, kod pocztowy i miejscowość;
  5. zatwierdzić formularz przyciskiem Dokonaj zwrotu.

Na formularzu zwrotu możliwa jest również weryfikacja danych sprzedawcy w polu Sprzedawca.

Po dokonaniu zwrotu na platformie pojawi się okno informujące, że formularz zwrotu został przekazany do sprzedawcy. Dostępne formy zwrotu oraz adres do nadania przesyłki zwrotnej znajdziesz w warunkach zwrotu w ofercie sprzedawcy. Jeśli Twoje zamówienie nie zawierało możliwości darmowego zwrotu, sprzedawca nie ma obowiązku dostarczyć Ci etykiety zwrotnej.

Status zwrotu

Sprzedawca rozpatrzy Twój zwrot na podstawie Warunków Zwrotu dostępnych na ofercie. Sprzedawca ma możliwość ustawić status rozpatrzenia zwrotu, który może zmienić na Zaakceptowany lub Odrzucony.

Kiedy sprzedawca może odrzucić zwrot?

  1. Sprzedawca może odrzucić Twój zwrot w momencie, gdy został on dokonany po terminie przysługującym na zwrot zamówienia.
  2. Zwracany towar nie podlega zwrotowi (tj. zakupiono produkt z ograniczonym prawem do zwrotu zgodnie z art. 38 Ustawy o prawach konsumenta).
  3. Zakupiono produkt w ramach prowadzonej działalności gospodarczą i miał on charakter zawodowy.
  4. W przypadku odrzucenia zwrotu sprzedający zobowiązany jest podać powodu odrzucenia (np. „zwrot towaru po terminie” lub „towar nie podlega zwrotowi”).

Kiedy nie możesz dokonać zwrotu przez platformę?

Formularz zwrotu jest nieaktywny w momencie, gdy sprzedawca zakończył działalność na platformie. W takim przypadku powinieneś skontaktować się ze sprzedawcą poza wszystko.pl (w tym artykule sprawdzisz, gdzie znaleźć dane kontaktowe do niego), by ustalić warunki zwrotu.

Masz więcej pytań?

Skontaktuj się z naszym zespołem
Centrum pomocy wszystko.pl

pomoc@wszystko.pl