wszystko.pl

Nie masz konta?
Zarejestruj się lub Zaloguj

W czym możemy Ci pomóc?

Obsługa zwrotów

Aby zobaczyć zwroty do zamówień złożonych na platformie, wejdź w panelu sprzedawcy w zakładkę Zwroty. Zobaczysz tu listę zwrotów złożonych w Twoim sklepie. Poszukiwanie konkretnego zwrotu ułatwią Ci wyszukiwarka, filtrowanie oraz sortowanie.

Szczegóły zwrotu

Żeby zobaczyć wszystkie informacje dotyczące danego zamówienia, kliknij Szczegóły. Znajdziesz tam m.in. dane Twojego klienta, status zwrotu zamówienia i płatności, numer zamówienia wraz z datą zamówienia i informacją o fakturze.

Status zwrotu

Zmień status zwrotu, wchodząc w Szczegóły. Przechodząc do sekcji zwracanych produktów możesz zobaczyć powód zwrotu wskazany przez kupującego oraz ustawić status rozpatrzenia zwrotu.

Status rozpatrzenia ustawiasz indywidualnie dla zwracanego produktu. Masz możliwość zaakceptować lub odrzucić jedną lub wszystkie sztuki zwracanych produktów.

Na formularzu szczegółów zwrotu pojawia się również pole Informacja dla kupującego, gdzie możesz napisać wiadomość, która następnie pojawi się w zakładce Zwroty u kupującego. Podczas akceptacji zwrotów warto zwrócić uwagę na Warunki zwrotów obowiązujące przy zwracanej ofercie. W momencie odrzucenia zwrotu wymagane jest podanie powodu odrzucenia (np. „zwrot towaru po terminie” lub „towar nie podlega zwrotowi”).

Prawa do zwrotu możesz odmówić (lub ograniczyć) tylko gdy sprzedajesz produkty z ograniczonym prawem zwrotu (zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumenta). Pamiętaj natomiast, że w takiej sytuacji przed nabyciem przez kupującego takiego produktu powinieneś go poinformować o braku możliwości zwrotu.

Jak zwrócić środki kupującemu?

Jako sprzedający, który zaakceptował zwrot towaru, jesteś zobowiązany, nie później niż 14 dni od chwili, gdy otrzymasz wypełniony przez kupującego formularz zwrotu towaru zwrócić kupującemu należność za produkt (całą, o ile produkt jest pełnowartościowy) oraz koszt najtańszej przesyłki dostępnej podczas dokonywania przez Ciebie zakupu.

By zatwierdzić status zwrotu, możesz wybrać opcję Zatwierdź (gdy planujesz zwrócić środki w późniejszym czasie – wówczas będzie dostępna tylko opcja Zwróć wpłatę) lub Zatwierdź i zwróć wpłatę (gdy od razu chcesz zwrócić kupującemu środki).

W kolejnym kroku pojawia się okno do zwrotu środków, gdzie znajdują się pola z informacjami o:

  • Koszcie produktów z zamówienia (suma kosztów produktów bez dostawy).
  • Koszcie dostawy (dotyczy kosztów dostawy z zamówienia).
  • Sumie zwracanych produktów (dotyczy zwracanych i zaakceptowanych produktów).
  • Zwrocie z zamówienia (dotyczy kwoty, jaka została już zwrócona do kupującego w ramach tego zamówienia – a nie tylko tego zwrotu).
  • Kwocie zwrotu (pole należy uzupełnić ręcznie, wpisując kwotę, która powinna zostać zwrócona w ramach zwrotu)

Zwracając wpłatę, upewnij się, że kwota zwrotu jest poprawna, ponieważ za pośrednictwem platformy możesz zwrócić wpłatę tylko raz w ramach tego samego zwrotu. Płatność dla klienta zostanie zrealizowana przez naszego operatora płatności i środki trafią do klienta w ciągu 3 dni roboczych.

Upewnij się, że masz wystarczające środki na swoim subkoncie w Przelewy24, by dokonać zwrotu. Informację o dostępnej kwocie znajdziesz w formularzu. Jeśli masz za mało środków, opcja wykonania zwrotu będzie niedostępna. Możesz w takim wypadku zasilić swoje konto w Przelewy24, aby wykonać zwrot. W tym celu z konta firmowego zleć przelew na poniższe dane:

Odbiorca: PayPro SA
Adres: Poznań 60-198, ul. Pastelowa 8
Rachunek: 67 1140 1010 0000 5402 7000 1006
Tytuł: zasilenie salda XXXXXX (w miejscu xxxxxx należy wpisać ID konta w P24 dedykowanego do obsługi płatności z wszystko.pl).

Informacja o dokonanym zwrocie zostanie wysłana do kupującego przez Przelewy24 na jego adres e-mail.

W przypadku zamówienie było realizowane za pomocą płatności za pobraniem lub gdy kupujący wskazał numer konta do zwrotu to zwrot płatności jest zrealizowany poza serwisem, wówczas zwrotu należy dokonać na konto, które kupujący podał w formularzu zwrotu.

Darmowy zwrot

Gdy w ofercie pojawia się możliwość darmowego zwrócenia produktu, na formularzu zwrotu od kupującego pojawi się komunikat informujący, że zwracany produkt lub produkty posiadają możliwość darmowego zwrotu. Wówczas pamiętaj, by dostarczyć kupującemu etykietę zwrotu.

W pozostałych przypadkach, gdy oferta nie posiadała darmowego zwrotu, kupujący zobowiązany jest dostarczyć zwracane produkty na koszt własny.

Podobne artykuły

Obsługa zamówień

Zmiana statusu zamówienia Numery przesyłek i pobieranie danych o zamówieniu Szczegóły zamówienia Jak zwrócić środki kupującemu?Żeby zobaczyć zamówienia, które dotyczą Twoich produktów, wejdź w swoim panelu sprzedawcy w zakładkę Zamówienia. Zobaczysz tu listę zamówień...

Masz więcej pytań?

Skontaktuj się z naszym zespołem
Centrum pomocy wszystko.pl

pomoc@wszystko.pl