wszystko.pl

Nie masz konta?
Zarejestruj się lub Zaloguj

W czym możemy Ci pomóc?

Jakość sprzedaży

Jakość sprzedaży to ogólna ocena sprzedaży prowadzonej przez zarejestrowaną firmę na platformie wszystko.pl. Obejmuje elementy takie jak: ocena sprzedawcy, ocena oferty, parametry oferty wpływające na kolejność wyświetlania się jej na platformie. Jakość sprzedaży jest kluczowa dla platformy wszystko.pl, ponieważ określa kluczowe aspekty doświadczeń zakupowych klientów. Dzięki temu jesteśmy w stanie stale dbać o zadowolenie kupujących oraz utrzymywać wysoki poziom ofert w serwisie.

Dlaczego jakość sprzedaży jest ważna?

Kupujący, którzy są zadowoleni z zakupów, są bardziej skłonni do powrotu na platformę wszystko.pl i wybierania tych samych sprzedawców w przyszłości. Po zakończonej transakcji kupujący często zostawiają opinie i oceny produktów oraz usług. Pozytywne opinie i oceny wpływają na reputację sprzedawców i przyciągają nowych klientów. Klienci oczekują, że produkty i usługi, które kupują online, będą zgodne z opisem, dostarczone na czas i spełnią ich oczekiwania. Dobre zarządzanie jakością sprzedaży przekłada się na zadowolenie klientów.

Oceny sprzedawców

Kupujący ma 60 dni na wystawienie opinii o sprzedawcy na podstawie:

  • oceny za sprawą przycisków: „polecam” lub „nie polecam”. Wskaźnik poleceń danego sprzedawcy jest prezentowany w formie procentowej i jest wyliczany na podstawie stosunku liczby poleceń do wszystkich kliknięć „polecam i „nie polecam”,
  • oceny czasu realizacji zamówienia, przedstawionej w skali od 1 do 6,
  • oceny zgodności towaru z opisem, przedstawionej w skali od 1 do 6,
  • oceny obsługi, przedstawionej w skali od 1 do 6.

Ogólna ocena to średnia z opinii z powyższych kryteriów przedstawiona w formie liczbowej oraz graficznej. Średnia z opinii liczona jest z danych z ostatnich 12 miesięcy. Dodatkowo każdą opinię o sprzedawcy można uzupełnić komentarzem. W momencie, gdy kupujący wyraża opinię poniżej średniej 2.0, komentarz jest obowiązkowy.

Oceny ofert

Kupujący ma 60 dni na wystawienie opinii o ofercie na podstawie:

  • oceny produktu w skali od 1 do 6 gwiazdek

Ogólna ocena oferty to średnia z wszystkich opinii o ofercie wystawionych przez kupujących. Średnia z opinii liczona jest z danych z ostatnich 12 miesięcy. Dodatkowo każdą opinię o ofercie można uzupełnić komentarzem. W momencie, gdy kupujący wyraża opinię poniżej średniej 2,0 komentarz jest obowiązkowy.

Kolejność wyświetlania ofert w Sklepie Sprzedawcy oraz na platformie

Domyślnie na wszystko.pl wyświetlamy Ci listę ofert, które naszym zdaniem pasują do frazy, którą wpisałeś w wyszukiwarkę (opcja Sortuj od: najlepiej dopasowanych). Dodatkowo na kolejność wyświetlania ofert wpływa szereg elementów świadczących o jakości i kompletności oferty. Oferty każdego sprzedawcy są dodatkowo oceniane przez algorytm platformy, który odpowiednio pozycjonuje je na stronie. Na kolejność wyświetlania ofert wpływają następujące parametry:

  • Czy oferta posiada wiele zdjęć?
  • Czy oferta została dodana przed oficjalną premierą platformy?
  • Czy oferta posiada kompletny opis?
  • Czy opis oferty jest przejrzysty i zrozumiały?
  • Czy oferta posiada uzupełnione parametry nieobowiązkowe?
  • Czy oferta posiada uzupełniony kod EAN?
  • Czy oferta posiada różne typy dostaw?
  • Czy oferta posiada darmową dostawę?
  • Czy oferta posiada darmowy zwrot?
  • Czy oferta posiada uzupełnione Warunki Gwarancji?
  • Czy oferta posiada korzystne Warunków Zwrotów i Reklamacji
  • Jaki jest poziom sprzedawalności oferty?

Co w przypadku, gdy jakość sprzedaży spadnie?

W momencie, gdy wskaźnik oceny sprzedawcy i/lub oceny oferty spadnie poniżej oceny 3.0 Administrator wszystko.pl może skontaktować się ze sprzedawcą w celu wyjaśnienia sytuacji.
W przypadku, gdy jakość sprzedaży danego Sprzedającego lub jego ofert będzie utrzymywać się przez 30 (kolejnych) dni na niskim poziomie (w szczególności jeśli oceny sprzedawcy lub/i oceny ofert będą utrzymywać się na poziomie 3.0. i niżej), Administrator może podjąć decyzję o zablokowaniu na czas określony lub nieokreślony Konta sprzedawcy i/lub oferty sprzedawcy. Jeżeli któryś z parametrów wpływających na kolejność wyświetlania ofert nie zostanie w jakimś procencie spełniony, wówczas oferta będzie wyświetlana w dalszej kolejności (niżej w stosunku do ofert spełniających wszystkie parametry).

 Jakość sprzedaży na platformie wszystko.pl to klucz do sukcesu sprzedaży na marketplace. Dbając o dokładność opisów produktów, dostępność, terminowość dostaw, jakość obsługi klienta, sprzedawcy mogą zyskać lojalnych klientów i pozytywną reputację. Właściwe zarządzanie jakością sprzedaży jest istotne i przyczynia się do wzrostu sprzedaży na platformie.

Podobne artykuły

Sandbox

[ba_info_box main_figure="icon" icon="R||divi||400" title="Aktywacja konta sprzedawcy" figure_placement="left" icon_color="#00cf82" icon_size="32px" icon_padding="0px|24px|0px|0px|false|false" use_icon_box="on" icon_height="62px" icon_width="56px"...

Weryfikacja kont sprzedawców

Na wszystko.pl sprzedawać mogą jedynie przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą w Polsce (posiadający polski nr NIP oraz obsługujący logistykę sprzedaży na terenie Polski). Sprzedaży nie mogą prowadzić osoby fizyczne ani prowadzące nierejestrowaną działalność...

Nazwa sklepu

Podczas rejestracji Konta dla Firm na wszystko.pl należy utworzyć nazwę sklepu. Warto ją przemyśleć, ponieważ będzie ona Twoją wizytówką na platformie. Dobrą praktyką jest wybór nazwy związanej z asortymentem, który sprzedajesz, lub odwołanie do Twojej marki, co...

Wymagania techniczne

Kto może korzystać z platformy wszystko.pl?Platforma wszystko.pl znajduje się obecnie w fazie testów konsumenckich. Jeśli prowadzisz w Polsce działalność gospodarczą, możesz już założyć Konto Sprzedawcy. Dzięki temu ustawisz warunki sprzedaży i cenniki dostaw,...

Masz więcej pytań?

Skontaktuj się z naszym zespołem
Centrum pomocy wszystko.pl

pomoc@wszystko.pl