wszystko.pl

Nie masz konta?
Zarejestruj się lub Zaloguj

W czym możemy Ci pomóc?

Integracja z InPost

InPost to jeden z najpopularniejszych operatorów logistycznych wybieranych przez sprzedawców prowadzących sklepy w Internecie. Dzięki współpracy strategicznej między InPost a wszystko.pl możesz w prosty sposób włączyć integrację i sprzedawać towary przy niższych kosztach dostaw.

Co zyskasz na integracji wszystko.pl z InPost (wszystko+InPost)

  • Obsługa przesyłek na wszystko.pl
  • Korzystne stawki dla przesyłek
  • Intuicyjne narzędzie do zarządzania przesyłkami
  • Oszczędność czasu
  • Bezpieczeństwo obsługi logistycznej

Założenie konta na wszystko.pl

Aby móc włączyć integrację, konieczne jest posiadanie aktywnego konta sprzedawcy na wszystko.pl. Jeśli jeszcze nie masz konta, kliknij Zarejestruj się w prawym górnym rogu tej strony i uzupełnij dane. Proces rejestracji i aktywacji konta został dokładnie opisany w artykułach „Jak założysz konto firmowe na platformie” oraz „Jak aktywujesz konto sprzedawcy?

Jak połączysz konto wszystko.pl z InPost?

Jeśli Twoje konto na wszystko.pl jest już aktywne, przejdź do zakładki Integracje, a następnie przejdź do sekcji Integracja z InPost i wybierz przycisk Włącz integrację.

Integrację możesz włączyć także bezpośrednio z zakładki Ustawienia dostawy.

Niezależnie od tego, z którego miejsca włączysz integrację, w kolejnym kroku zostaniesz przekierowany na stronę InPost, gdzie należy się zalogować na swoje konto.

Jako login użyj swój adres e-mail, którym logujesz się do Managera Paczek InPost.

Po zalogowaniu się do konta InPost powinieneś zostać przekierowany ponownie na stronę wszystko.pl, gdzie w zależności od określonego statusu umowy pojawi się odpowiedni komunikat:

a) konto firmowe z podpisaną umową InPost oraz podpisanym aneksem wszystko+ z umową terminową

  • na koncie pojawia się termin wygaśnięcia umowy,
  • użytkownik ma możliwość zintegrowania tego konta z wszystko.pl,
  • użytkownik ma możliwość tworzenia cenników z metodami wszystko+,
  • użytkownik ma możliwość nadawania paczek z pakietu wszystko+

b) konto firmowe z podpisaną umową InPost bez podpisanego aneksu wszystko+

  • możliwe jest połączenie tego konta wszystko.pl z posiadanym kontem InPost,
  • na koncie konieczne jest podpisanie aneksu poprzez wypełnienie dedykowanego formularza InPost,
  • użytkownik do momentu podpisania aneksu nie ma możliwości tworzenia cenników dostaw z metodami wszystko+,
  • użytkownik nie ma możliwości nadawania paczek

c) konto firmowe z podpisaną umową InPost oraz podpisanym aneksem wszystko+ (umowa bezterminowa)

  • na koncie pojawia się informacja o tym, że umowa jest bezterminowa. bez daty wygaśnięcia umowy,
  • użytkownik ma możliwość zintegrowania tego konta z wszystko.pl,
  • użytkownik ma możliwość tworzenia cenników z metodami wszystko+,
  • użytkownik ma możliwość nadawania paczek z pakietu wszystko+ przez cały czas trwania umowy, czyli bezterminowo.

d) konto firmowe z wygaśniętą umową InPost oraz aneksem wszystko+

  • możliwe jest zintegrowanie tego konta z wszystko.pl,

e) konto firmowe z podpisaną umową InPost oraz podpisanym aneksem wszystko+, ale z nałożoną blokadą ze strony InPost

  • możliwe jest zintegrowanie tego konta z wszystko.pl,
  • możliwe jest tworzenie cenników dostaw z metodami wszystko+
  • nie ma możliwości nadawania paczek.

f) konto firmowe posiadające inny NIP na wszystko.pl i w InPost

  • nie ma możliwości zintegrowania tego konta z wszystko.pl,
  • nie ma możliwości tworzenia cenników dostaw z metodami wszystko+,
  • nie ma możliwości nadawania paczek.

W jaki sposób ustawić cennik dostaw po korzystnych stawkach w ramach współpracy wszystko.pl z InPost?

Gdy Twoja umowa z InPost jest aktywna, w cennikach dostaw znajdziesz dodatkowe kafelki umożliwiające dodanie przesyłki wszystko+ InPost. Dodanie do cennika metody dostawy w ramach programu wszystko+ umożliwi Ci nadanie przesyłki po korzystnych stawkach InPost.

Aby to zrobić, możesz stworzyć nowy cennik dostaw, wchodząc w Panel sprzedawcy na swoim koncie i wybierając zakładkę Ustawienia dostawy z menu po lewej stronie. Następnie kliknij Dodaj cennik dostaw i wprowadź jego nazwę. Kolejno dodaj metody dostawy, które chcesz w nim zaoferować. Oprócz metody wszystko+ InPost, możesz ustawić także inne metody dostawy i przewoźników.

Istotne jest to, że jeśli udostępnisz w jednym cenniku metodę dostawy np. wszystko+ InPost Kurier, to w tym samym cenniku nie możesz dodać metody InPost Kurier bez programu wszystko+.

Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby zaproponować np. wszystko+ InPost Kurier (z programu wszystko+) oraz InPost Paczkomat® 24/7 na własnych warunkach cenowych.

Dla przesyłek wszystko+ InPost zdefiniowane są maksymalne ceny, jakie można dla nich ustawić. Możesz zatem wpisać mniejszą kwotę, jednak nie większą niż przewidziana w umowie. Maksymalna możliwa do wpisania kwota wyświetlana jest pod oknem do wprowadzenia kosztu przesyłki. Określ także maksymalną liczbę sztuk, które mogą zostać wysłane w jednej paczce.

Po stworzeniu nowego cennika możesz za pomocą masowej zmiany parametrów przypisać go do wszystkich zaznaczonych ofert w zakładce Moje oferty.

Oprócz stworzenia nowego cennika dostaw możesz także edytować cenniki, które już masz przypisane do produktów. Dzięki temu opcje dostawy w ofertach zaktualizują się automatycznie po zapisaniu cennika.

Jak wygenerować list przewozowy InPost?

Gdy otrzymasz zamówienie, w którym wybrana jest opcja dostawy wszystko+ InPost, będziesz mieć możliwość wygenerowania etykiety na preferencyjnych stawkach za przesyłkę. Aby to zrobić, wejdź w zakładkę Zamówienia, na danych zamówienia znajdziesz przycisk Wygeneruj list przewozowy InPost

Kliknij przycisk, uzupełnij konieczne dane i wygeneruj etykietę.

Przy generowaniu etykiety możesz jeszcze dokonać pewnych zmian:

  1. Ikoną ołówka możesz edytować dane odbioru.
  1. Możesz dodawać kolejne paczki w ramach etykiety oraz usuwać je (ikoną kosza).
  1. Opcjonalnie możesz określić wartość przesyłki pobraniowej oraz wartość ubezpieczenia, a także edytować numer zamówienia (szczegóły/zawartość).

Jeśli upewnisz się, że wszystkie dane są w porządku, kliknij w przycisk Wygeneruj.

Po wygenerowaniu etykiety możesz wrócić do Zamówień i sprawdzić, że numer przesyłki został nadany.

Numer przesyłki możesz skopiować za pomocą przycisku
Wygenerowaną etykietę możesz pobrać, wybierając przycisk  

Etykieta jest generowania do pliku pdf w formacie A4 lub A6.

WAŻNE: aby skorzystać z preferencyjnych stawek, konieczne jest wygenerowanie etykiety z poziomu platformy wszystko.pl. Poprzez integracje zewnętrzne nie ma możliwości skorzystania z warunków programu wszystko+.

Jak wyłączyć integrację z InPost?

Jeśli nie chcesz korzystać z Integracji InPost, możesz ją wyłączyć z poziomu Panelu Sprzedawcy wybierając przycisk Wyłącz Integrację.

Podobne artykuły

Integracja z AlePlatforma

Pierwszym krokiem jest założenie i aktywowanie konta sprzedawcy na wszystko.pl. Jeśli jeszcze nie masz konta, kliknij Zarejestruj się w prawym górnym rogu strony i uzupełnij dane. Proces rejestracji i aktywacji konta został dokładnie opisany w artykułach „Jak założysz...

Integracja z iFIRMA

Pierwszym krokiem jest założenie i aktywowanie konta sprzedawcy na wszystko.pl. Jeśli jeszcze nie masz konta, kliknij Zarejestruj się w prawym górnym rogu strony i uzupełnij dane. Proces rejestracji i aktywacji konta został dokładnie opisany w artykułach „Jak założysz...

Integracja z SaleBasis

Integracja SaleBasis z wszystko.pl daje możliwość m.in.: masowego eksportu ofert na platformę wszystko.pl synchronizacji cen i stanów magazynowych pobierania zamówień z wszystko.pl przesyłania numerów przesyłek do wszystko.pl Jak połączysz konto wszystko.pl  z...

Integracja z Shopelo

Pierwszym krokiem jest założenie i aktywowanie konta sprzedawcy na wszystko.pl. Jeśli jeszcze nie masz konta, kliknij Zarejestruj się w prawym górnym rogu strony i uzupełnij dane. Proces rejestracji i aktywacji konta został dokładnie opisany w artykułach „Jak założysz...

Masz więcej pytań?

Skontaktuj się z naszym zespołem
Centrum pomocy wszystko.pl

pomoc@wszystko.pl